Arab National Bank

  • subject: Transformacja cyfrowa banku w Arabii Saudyjskiej
  • TAGS: UX/ UI Design, User Research, Usability

Przeprowadziliśmy transformację cyfrową banku w Arabii Saudyjskiej

 

Odmładzanie klientów

 

Nowe rozwiązania, które przyciągają zaawansowaną technologicznie grupę użytkowników, mogą być zaprojektowane w sposób łatwy również dla starszych użytkowników. Zaprojektowaliśmy funkcje cyfrowej bankowości w sposób, który będzie atrakcyjny również dla segmentu starszych klientów.

 

Challenge:

Głównym wyzwaniem projektu było opracowanie strategii przekształcenia banku w nowoczesną instytucję korzystającą z kanałów online i zdalnej obsługi. ANB jest jednym z największych banków w Arabii Saudyjskiej, kojarzonym dotychczas z tradycyjną bankowością oraz obsługiwaniem segmentu starszych klientów. Prawo w zakresie digitalizacji usług w KSA zostało istotnie zreformowane. Nowe regulacje, obejmując nowe technologie w bankowości i możliwości jakie one przynoszą, dały szersze możliwości przekształcenia ANB w nowoczesny bank, czerpiący innowacje z obszaru fintech, który będzie atrakcyjny zarówno dla młodych, jak i starszych użytkowników.

Kluczowe rezultaty:

  • Nowy system bankowości internetowej odpowiadający na potrzeby poszczególnych segmentów klientów banku.
  • Intuicyjny, zautomatyzowany proces pozwalający na załatwianie spraw bankowych bez kontaktu z obsługą.
  • Nowy wizerunek banku, dzięki zmienionemu stylowi wizualnemu odpowiadającemu aktualnym trendom na rynku.

Proces:

Wraz z zespołem marketingu i innowacji cyfrowej wewnątrz banku zrealizowaliśmy proces projektowania w oparciu o metodologię Design Thinking. Rozpoczęliśmy od zrozumienia pozycji banku na rynku arabskim i zdefiniowaniu głównych wyzwań transformacji. Przeanalizowaliśmy potrzeby obecnych klientów oraz młodych saudyjczyków stanowiących potencjalną grupę docelową związane z bankowością. Na tej podstawie przygotowaliśmy strategię rozwoju usług oraz zaprojektowaliśmy wszystkie kanały cyfrowe – aplikację mobilną, stronę internetową ANB oraz ANB Invest, system bankowości internetowej, jak również zdalny punkt obsługi klienta (self-service branch).

 

UX/ UI Design User Research Usability

 



 

Skontaktuj się z nami:
Your email address will not be published.