Rainbow Tours

  • subject: Projektowanie cyfrowych kanałów sprzedaży usług dodatkowych
  • TAGS: UX/ UI Design, User Research, Usability

Zaprojektowaliśmy cyfrowe kanały
sprzedaży usług dodatkowych

 

Niekończąca się sprzedaż

 

Wysoko marżowe usługi dodatkowe dają szansę na maksymalizację zysku, angażując środki, które klient ma do zagospodarowania. Upsell jest okazją do przedłużenia ścieżki klienta, która skończyłaby się w momencie zakupu podstawowego produktu. W tym celu zaprojektowaliśmy nowe touchpointy dla usług dodatkowych.

 

Challenge:

Celem projektu było zwiększenie marżowości koszyka usług poprzez budowanie relacji z klientem po zakupie podstawowego produktu. Jego osiągnięcie było możliwe, dzięki rozwinięciu ścieżki klienta o etapy pozakupowe i zaprojektowaniu nowych kanałów cyfrowych – aplikacji mobilnej oraz serwisów internetowych.

 

Kluczowe rezultaty:

  • Możliwość kastomizacji usługi – klienci dokonujący zakupu wypoczynku mają możliwość podniesienia standardu pokoju hotelowego poprzez wybór np. widoku na morze, luksusowego wyposażenia, apartamentu o większym metrażu.
  • Dodatkowe rozszerzenia – klienci, którzy zakupili wypoczynek z biurem podróży mają możliwość dokupienia dodatkowej wycieczki na miejscu, która będzie zorganizowana przez biuro Rainbow oraz innych dodatków podnoszących komfort podróży – parking na lotnisku, zmiana klasy w samolocie, rozszerzone ubezpieczenia podróżne dla osób uprawiających sporty ekstremalne.
  • Serwis dla klientów oczekujących na wyjazd – klienci otrzymują dostęp do własnego konta, na którym mogą znaleźć kluczowe informacje dotyczące wycieczki, kontakt do opiekuna rezerwacji, który jest w stanie odpowiedzieć na pytania, mapę z miejscami wartymi odwiedzenia, dostęp do bloga o danym miejscu (kultura i historia) oraz mają możliwość zakupienia dodatkowych usług, które zostały pominięte w momencie podejmowania decyzji.
  • Aplikacja dla osób przebywających na wakacjach – aplikacja daje dostęp do informacji związanych z wycieczkami, miejsca zbiórek, jak również do planu wypoczynku, na którym oznaczone zostały dodatkowe atrakcje oferowane w poszczególne dni pobytu.
  • Wycieczki czarterowe – w procesie rozwoju usług zdefiniowaliśmy odrębną grupę klientów, którzy mają inne oczekiwania niż klient mainstreamowy. Zaprojektowaliśmy dedykowany serwis dla klientów czarterowych, który inspiruje umożliwia poszukiwanie interesujących lotów oraz zapewnia dostęp do całego ekosystemu usług posprzedażowych.

Proces:

W trakcie prac projektowych badaliśmy klientów i ich zachowania, testowaliśmy rozwiązania obecne na świecie i wykorzystywane przez konkurencję. Ponadto prowadziliśmy obserwacje oraz wywiady zarówno w Polsce, jak i na wyjazdach wakacyjnych z klientami i pracownikami biura. Na warsztatach z zespołem managerów Rainbow wypracowaliśmy kierunki i strategie rozwoju usług oraz budowania doświadczenia dla klientów biura.

Nasze projekty i rozwiązania testowaliśmy pod względem wykonalności oraz użyteczności w trakcie testów usability z klientami. Prowadziliśmy testy prototypów rozwiązań, dotyczących designu oraz obsługi w salonach Rainbow. Wspieraliśmy Klienta na etapie wdrożenia, współpracując z zespołem deweloperów i udoskonalając nasze rozwiązania.

 

UX/ UI Design User Research Usability

 


 


 

Skontaktuj się z nami:
Your email address will not be published.